3u_sbseOTZW-qU1dUM0GVJXdPIg

Kasih Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 13, 2011

KisAH Baru..

Hai Wed,


Kembali mencoret dan melorek!Lama blog ni sepi kan?harini nak melorek pendek je di sini. Baru-baru nie saya ikut Mr. Husband balik ke kampungnya di Sekinchan. Suasana kampung Mr. Husband nie macam dalam lukisan masa saya kecil dulu. Macam lukisan kat bawah nie




Sayangnya bukan masa padi menguning tapi masa padi baru je dituai. Anyhow, saya suka sebab kalau kampung saya di Pahang hanya banyak pokok sawit aje. Kampung Mr. Husband nie sebelah kiri laut dan sebelah kanan sawah padi. 


Mr. Husband bawa saya tengok Ban Kinal..tak reti nak explain ape menda nie sebab dia macam satu takungan air untuk sawah. Pagi-pagi Mr. Husband dah bawak jenjalan tengok bendang sebab kami tak tahu dah nak buat ape. 


Hari sebelumnya Mr. Husband bawa pergi tepi laut. Plannya nak memancing tapi air pula yang surut maka berkubur jelah nawaitu. Nyaman betol duduk di kampung Mr. Husband,tetiba saya terfikir yang dulu-dulu masa kecil ingat akan kawen dengan anak askar tapi rupanya saya kawen dengan anak petani. A lot of stories hearing from Mr. Husband, A lot of experience and memories. 


1 and a half day spent at his village memang tak cukup. Lagi satu, saya masuk dalam kehidupan masyarakat banjar. Adat orang banjar bila pasangan baru berkahwin nie mereka beri duit tak kisah la berapa yang ada, seringgit pun jadi jugak diberi dan bila mereka bagi duit mesti akan cakap tolong doakan untuk pemberi, kesejahteraan hidup dah rahmat umur. Heee I feel blessed!



1 comment: