3u_sbseOTZW-qU1dUM0GVJXdPIg

Kasih Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 6, 2010

Cinta Pertama Pucca

Haloo...

Amacam hari ini?HEBAT! menyebut perkataan hebat setiap hari kepada diri sendiri akan membangunkan rasa yakin. Jika ada yang bertanya 'apa khabar?' anda jawablah 'HEBAT!' dengan semangatnya pasti anda akan terasa auranya. Cubalah!hee

Hum..malam nie mood kartun la pula.Saya nie memang suka tengok kartun kat TV,tak kisah la kartun ape pun saya layan malah sanggup menonton di panggung wayang terutama 3D. Kartun yang paling melekat di otak dan jiwa saya nie adalah kartun Pucca. Saya tak pernah miss tengok kartun nie, setiap sabtu pukul 10.30 pagi. Nak tau kenapa saya suka?sebab kartun nie lucu dan penonton memahami kartun daripada aksi nye sebab kurang bercakap. Saya mula mengenali Pucca sejak tahun 2007 dan masih meminati hingga kini. Walaupun sudah tidak ditayangkan di TV saya masih lagi melayan di youtube especially bila terasa letih bekerja di kilang.

Ada banyak karakter dalam Pucca nie dan semua membawa karakter yang berbeza namun tumpuan utama saya tentulah pada Pucca. Pucca ni adalah anak perempuan kepada pemilik kedai mee dan dia sangat obses kepada seorang ninja bernama Garu (seorang ninja yang serius dan tak suka mengejar perempuan). Apa yang melucukan apabila Pucca suka kiss curi Garu.Comel betol!Pucca nie bila dia nampak Garu, dia semacam ada power luar biasa demi untuk kiss Garu. Garu pula suka nak melarikan diri dari Pucca, tak karuan jadinye dia kalau Pucca ada disekitar dia.hehehehe Actually kartun ini sangat sinonim dengan 'funny love'. Macam mana agaknya kalau ada manusia yang berpewatakan Pucca ni kan?

Pucca- adorable sangat!
Garu, ultimate ninja wannabe
Ching, kawan baik Pucca yang sangat mahir bermain pedang.

Abyo, watak lucu sebab tiru gaya bruce lee
Di sebalik keghairahan dan minat mendalam saya pada karakter kartun ini, ia sebenarnya menyimpan seribu rasa pada saya. Nak tau kenapa? kalau orang lain bile mereka bercinta mungkin ada love theme mereka, saya punya love theme Funny Love, Pucca dan Garu lah. Bukan sebab karakter saya seperti Pucca atau 'Dia" seperti Garu tetapi sebab masa kami mula kenal mengenal Pucca lah penghubungnya.Pucca nie antara memori indah buat saya. hehehe Kat atas tue sebahagian daripada karakter kartun Pucca, actually ada banyak lagi.

Pucca cari frog prince dia..hee

Bila saya tengok kartun nie, saya mesti senyum dan terhibur!

Garu saya mana yek?hik!

1 comment: