3u_sbseOTZW-qU1dUM0GVJXdPIg

Kasih Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, November 21, 2010

LuAhAN RaSA...

Halooo...Happy Sunday To All..


Harini saya rasa saya sedang sedih la. Hati kecewa dan air mata sebagai penenangnya. 


Kecewa, suka, duka, gembira,
Bisikan yang ada di dalam hati,
Tika sedih dan kecewa,
Air mata galang gantinya.


Kecewa, suka, duka, gembira,
silih berganti mengikut putaran,
hari ini ketawa, esok berduka,
Tidak terketahuan,


Saya bertemu dengan sesorang, saya sangka saya suka tapi rupanya saya sedih hingga tak tertahan air mata. Selesai perjumpaan duka itu, saya terpaksa berhenti di tepi jalan dan harus terus menangis mengiring duka yang ada. Saya hilang arah seketika dan menangis semahunya. Saya berduka dan kecewa, saya teramat kecewa. Rasa hati dihiris halus, dicincang lumat, ditusuk sejuta kali dengan mata pedang yang maha tajam. Hati saya amat sakit dan kecewa itu umpama kanser yang saya hidapi sejak 3 tahun yang lalu. Biarpun saya berusaha mencari ubatannya namun hanya mampu melambatkan sel kanser dari terus bertumbuh. Saya amat kecewa, rasa ingin meraung di tepi air sungai deras seiring derasnya air mata yang turun.


Setengah jam di pinggir jalan, saya kembali redha dan pasrah. Ini jalan yang saya pilih dan ini jalan yang saya tegakkan di depan semua umat. Maka saya seharusnya tahu dan lali dengan kecewa, suka, duka dan gembira itu. Namun, luka dan kecewa di hati saya takkan ada yang mampu menghapusnya kerana ia telah kekal sejak 3 tahun yang lalu.


Sekian, 


Luahan rasa dari saya, biarlah sampai masa saya dijemput ilahi membawa suka, duka, gembira, kecewa ini.

 

0 comments:

Post a Comment