3u_sbseOTZW-qU1dUM0GVJXdPIg

Kasih Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, June 29, 2012

Alhamdulillah..

Hurm..bismillahirrahmanirrahim..


Selamat pagi jumaat everyone!bila jumaat je rasa macam sangat best,sangat suka sebab harinya lebih tenang compare dengan hari lain some more esoknya weekend.


Masuk 3 minggu kembali bekerja,alhamdulillah.Actually deep inside ni rasa nak je tukar profession jadi housewife tapi en.hubby tak bagi. 'sape nak tanggung b?' Errr bukan maksud tanggung en.hubby tau tapi membantu dalam kewangan keluarga. Hehehe jangan salah faham ek..Dhia the dolia pun duduk dengan nenek,my mother. Rasa yakin sebab dhia the dolia halus lagi so takut nak bagi kat orang tambahan pula dok dengar banyak kisah baby tersedak susu.apsal ek lately dengar ramai baby tersedak susu?


So macam biasa dhia the dolia diangkut oleh ibunya yang comel ni setiap pagi dan petang. She is the best and the cuttest co pilot i ever had.hee mesti la ibu sendiri puji anak comel kan,sama la cam korang kan.hehehe 1st week sangat mencabar tapi cekalkan hati sebab fikir dhia the dolia kena get used to this routine.after a while dhia the dolia nampaknya dah faham,even dia berjaga pun dalam kereta dia hanya dok diam main tangan,kadang2 tegur2 dalam bahasa dia,kadang2 layan menguap or else bosan sangat dia terlena sendiri. Bijak!alhamdulillah dhia mudah menerima keadaan baru.


Setiap hari bekal susu dhia,dhia ni minum susu ibu exclusively,alhamdulillah people around me semua menyokong breastfeed even mak pun sanggup belaja cara nak handle susu ibu dengan baik. Yela kan,susu ibu kan the best milk.Masa dalam pantang saya keep stock ebm just 100 oz,sikit kan?sebab ada ibu yang ready ebm sampai 600 oz before kembali bekerja.The reason why saya simpan sikit je sebab rasa kesian dhia minum susu ebm yang lama so saya plan dhia minum susu yang sebulan je. Setiap hari saya bawa bekal susu fresh dia 6-7oz yang saya pam setiap pukul 5 atau 6 pagi dan ebm 5oz.Sampai rumah mak around 7.50am saya akan feed lagi dhia if dia nak la.sekarang dia suka main-main which is isap kejap pastu lepas senyum2,cakap ngan saya pastu isap semula saya limit sampai 8.10 am aje sebab nak gerak pergi kerja plak punch before 8.30 am.


Dhia akan minum 3 hingga 3.5 oz untuk 4 kali penyusuan. Dhia will wait for df around 5.30 pm pula before angkut balik home sweet home.hee rasa sangat seronok dhia minum susu ibu sebab rasa dapat menyalurkan kasih sayang sepenuhnya. Masa df saya akan usap pipi,kepala,jari and kaki dhia. This time belek semua anggota. Seronok sangat!


Masa kerja plak saya pam susu. Saya terpaksa lupakan aktiviti lunch di luar,chit chatting with friends masa lunch time sebab saya nak pam susu so saya bawa bekal pergi kerja,if tak sempat saya minta delivery.kadang2 abg mcD selalu juga delivery nasi oleh aman,my assistant supervisor qc,thanks banyak2 aman sebab memahami,yela kan lagi beberapa bulan awak lak nak jadi babah.hehehe


During pam saya selalu terbayang dhia ngah df..sweet la moments with her!so susu pun keluar dengan sangat happy!dapat la hasil tuaian session kedua 7 atau 10 oz alhamdulillah. Jauh di sudut hati saya bahagia bergelar ibu kepada dhia fatheeya dan isteri kepada En.Mohd Faizal bin Arsad. I am so proud to have both of you around.


So much thankful to en.hubby sebab sangat memahami dan sanggup mengambil beban tugas especially memasak,he is the one yang memasak bila saya mula preggy and until today (skill memasak saya memang berkarat) sampai bekal lunch saya pun disediakan.Alhamdulillah he can tolerate with me. Dia sangat pandai masak and the foods are yummy but once a while saya masak juga during weekends nanti my chef bosan pula. Kemas rumah pun en.hubby assist,if saya menyapu,he will do the mopping thingy,if he do the laundry saya akan lipat kain pula. So,actually memang kena saling membantu since both bekerja and ada baby pula. Thanks hubby!ni dah gaji dah,i belanja u makan best nak?2 july nanti yek..


Last but not least,when i am a mother now i could easily understand my mother and my mother in law. Thanks sebab lahirkan saya and mendidik penuh kasih sayang sejak dalam rahim hingga kini. Dah faham saat melahirkan dan pepatah bagai nyawa di hujung tanduk. To my mother in law,thanks sebab lahirkan my en.hubby and mendidik dia dengan baik dan penuh kasih sayang.alhamdulillah.


ps:dear hubby,next time please la bawa stroller bila do shopping thingy.faham la my motherly feeling nie.hihuha


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment: