3u_sbseOTZW-qU1dUM0GVJXdPIg

Kasih Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, November 18, 2010

Eid al-Adha

Haloo...Selamat Menyambut Aidil Adha.


Dikenali juga sebagai Hari Raya Korban dan dirayakan oleh seluruh umat Islam di seluruh dunia. Raya Haji nie disambut pada 10, 11, 12 dan 13 Zulhijjah dan ibadah korban pada hari-hari tersebut. 

10 Zulhijjah nie sebenarnya merupakan tarikh penting dimana Nabi Adam serta isterinya, Hawa dikeluarkan dari syurga dan diturunkan ke bumi sebelum mereka bertemu di padang Arafah, diluar bandar Mekah. 

Dalam kehidupan seharian kita pelbagai pengorbanan yang dilakukan, pengorbanan seorang suami kepada isteri, isteri kepada suami, ibu bapa kepada anak, anak kepada ibu bapa dan sebagainya. Bersyukur kerana saya berada di Malaysia yang masih aman damai serta tiada sekatan dalam mengerjakan ibadah. Konsep Aidil Adha perlu diperluaskan jangan hanya memandang kepada penyembelihan dan korban haiwan sahaja.

Hari Raya sebegini la masa yang paling BEST untuk dihabiskan bersama keluarga. Rasa erat je hubungan sesama sendiri. Masa nie la banyak masa membantu mak di dapur, membantu abah melapah daging atau memotong daging. Masa ini juga saya menanti Dia yang istimewa untuk datang tapi malangnya dia tidak datang. Ape pun, saya masih seronok menikmati hari raya bersama keluarga. Mak saya buat seperiuk besar bihun sup!saya makan tak berhenti sebenarnya sampai la tengah malam sambil melayan cerita korea. Eh, sekarang saya sangat gilakan cerita korea Daring Woman di Channel 393. 

Daring Woman

Cute nye Soo-Young    
Selamat Menyambut Aidil Adha to ALL..entry lepas nie saya cerita pasal Daring Woman (korean drama) plaks.

0 comments:

Post a Comment